Leveransvillkor

Budavgift

Oxåker levererar inom hela Malmö stad för 125 kr. Budavgiften är inte inkluderad i produktpriset, utan läggs på i kassan. Leverans utanför Malmö stad är även det möjligt, och då beräknas leveranspriset i kassan.

Budavgift begravning

Begravningsbud inom Malmö kommun kostar 125 kr. Vid beställning av en begravningsprodukt för minst 2300 kr är budkostnaden inom Malmö kommu kostnadsfri. Ta kontakt med oss om i önskar att beställa begravningsblommor utanför Malmö, så uppger vi pris då.

Beställning

Beställ dina varor minst 24 timmar innan önskad upphämtning eller önskat bud. Beställ någon av produkterna som finns i webbshopen. Det går även bra att välja andra färgsättningar än de som syns i webbutiken. Vi tar även emot önskemål utöver det som finns i webbshoppen. Vid sådana önskemål- ta kontakt med oss direkt via mejl eller telefon. Vi levererar veckans alla dager- vid önskan om leverans/upphämtning på lördagar eller söndagar behöver vi er beställning minst 48 timmar innan. Vid önskemål om leverans/upphämtning för helgdagar behöver vi er beställning minst 72 timmar innan. OBS! Vid beställning till lördag, söndag eller helgdag- ring eller mejla oss för att säkerställa att leverans/upphämtning är möjligt!

Beställning av begravning

Vid beställning av begravingsblommor önskar Oxåker beställningen så tidigt som möjligt, dock senast 48 timmar innan begravningen äger rum. Vid beställning av blommor till begravning är det beställarens ansvar att ge Oxåker information om: den avlidnes namn, kyrka eller kapell (inkl adress), ort samt tid för begravningen.

Leverans

Vi levererar alla bud själva eller med hjälp av en samarbetspartner. Leveranstid anpassas så långt som möjligt efter beställarens önskemål.

Oxåker levererar både till hemadress samt arbetsplats.

Leverans av begravningsblommor

Oxåker levererar alltid blommor till begravning i god tid.

Helger & Röda dagar

Vi levererar efter förmåga alla veckans dagar, även under lördagar och söndagar. Många av årets röda dagar har vi även möjlighet att leverera. För leverans under helg och röda dagar- ta kontakt med Oxåker på telefon i god tid innan för att få bekräftat att det är möjligt.

Leveranstid

Datum för leverans sker efter beställarens önskemål. Klockslag för leverans anpassas efter bästa förmåga efter beställarens och mottagarens önskemål. Ett exakt klockslag för leverans kan inte garanteras.

Leveransansvar

Beställare har fullt ansvar för att alla kontaktuppgifter till mottagaren är korrekta, eventuella felleveranser eller leveransförseningar ersätts inte i dessa fall. Beställaren har ansvar för att uppge korrekt leveransadress, inklusive eventuell portkod, fullständigt namn samt telefonnummer till mottagaren.

Oxåker tar alltid kontakt via telefon med mottagaren innan leverans för att säkerställa att personen är hemma. Oxåker lämnar inte blomsterbud utanför dörren om kunden inte är hemma. Om kunden vid samtal bekräftat att hen är hemma men trots allt inte är det när budet ankommer, tas blommorna tillbaka till Oxåker. Kunden får då hämta blommorna själv, alternativt beställa nytt bud till ny budavgift.

Produkt & Produktbild

Oxåker tar alla produktbilder som finns i webbshoppen, med undantag från några brudbuketter som externa fotografer tagit. Blommorna i produkterna, så som buketter, är ofta mer utslagna än vad blommorna i de levererade buketterna är. Detta för att utslagna blommor blir mer attraktiva på bild, medan vi önskar att leverera blommor mer i knopp till kund för längre hållbarhet.

Begravningsblommor levereras alltid i vackert utslaget stadie, för att vara så fina som möjligt på just begravningen.

Vid beställning av en vara som finns med produktbild i webbshoppen gör Oxåker allt för att leverera en så likvärdig produkt som möjligt. I vissa tillfällen kan en sorts blomma inte gå att få tag på, och byts då ut mot en så likvärdig blomma som möjligt i samma nyans som i originalet.

Avbeställning

Skriftlig (till mejl) avbeställning krävs minst 48 timmar innan inbokad leverans/upphämtning. Detta för att Oxåker beställer hem blommor till varje individuell beställning. Om inte uppsägning sker 48 timmar innan återbetalas inte summan för beställningen.

Vid avbeställning av blomsterkurs- läs här!

Reklamation

Skulle våra snittblommor mot förmodan inte hålla sig fina mer än 4 dagar, ta kontakt med oss. Vid reklamation måste kunden själv komma till Oxåker för att visa upp hela buketten. Tänk på att vissa blommor har kortare hållbarhet än andra. Tänk även på att alla snittblommor ska ha nytt vatten varje dag och en ren vas. OBS! Kunden måste innan ta kontakt med oss för att bekräfta att vi finns på plats då vår huvudsakliga verksamhet sker ute hos kund!

Leveransförbehåll

Oxåker AB förbehåller sig rätten att häva avtalet för blomsterbud och avstå från att leverera blommorna om Oxåker har anledning att anta att mottagaren av blommorna inte önskar få dessa levererade. Oxåker förbehåller sig också rätten att neka order om innehållet i korttexten kan upplevas som kränkande eller obehagligt. I sådana fall har beställaren av blomsterbudet rätt att få pengarna tillbaka.

Force Majeure

Oxåker AB är inte skadeståndsskyldiga mot kund på grund av underlåtenhet eller dröjsmål som förorsakats av myndighets föreläggande, krig, uppror, eldsvåda, översvämning, naturkatastrofer eller annan händelse av genomgripande art varöver Oxåker inte råder (force majeure).